Powered by Blogger.

Sponsored Ads

Friday 25 April 2014

16:34 0








Putrajaya: Biarpun Persekutuan Kebangsaan Berbasikal Malaysia (MNCF) didapati gagal menguruskan kewangan mereka, badan induk itu tidak akan digantung lagi buat masa ini.

Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin Abu Bakar berkata MNCF diberi tempoh dua bulan untuk mereka melakukan penambahbaikan terhadap akaun kewangan persatuan itu. 


“Kalau digantung sekarang, mereka tidak dapat membuat tindakan susulan berdasarkan keputusan audit yang kita peroleh. Kita memberi mereka peluang membuat penambahbaikan,” katanya. 

Kalau digantung sekarang, mereka tidak dapat membuat tindakan susulan berdasarkan keputusan audit yang kita peroleh. Kita memberi mereka peluang membuat penambahbaikan,” Khairy Jamaluddin, Menteri Belia dan Sukan

Dana RM1.5 juta

Katanya, pengauditan yang dilaksanakan KBS melalui unit audit dalaman dibuat berdasarkan peruntukan kewangan yang disalurkan kerajaan kepada MNCF dalam program lebuh raya dan juga penganjuran perlumbaan jelajah Le Tour de Langkawi (LTdL).

Sebelum ini, Khairy mengarahkan unit audit dalaman kementerian itu menjalankan proses audit membabitkan dana tahunan program lebuh raya yang dikatakan berjumlah RM1.5 juta susulan kemerosotan prestasi pelumba negara terutama sekali di Sukan SEA Nay Pyi Taw, tahun lalu.

0 comments